Eljött a háztartási modellek éve

missoni-leadA Missoni márka vezetői nem profi modellekkel készítették el a tavaszi kollekciójuk kampányát, hanem ők maguk pózolnak családi fotókon, kardigánban, makkoscipőben egy tál rák fölött. Szemléletformálás a divatban.

cikk-tipus-altalanos

Az igény arra, hogy a divatszakma kezeltesse saját Photoshop-függőségét, már tavaly megfogalmazódott. A smink nélkül szereplő, és utómunkával testkezelésen át nem esett címlaplányok után íme a legújabb geg. A Missoni család úgy döntött, hogy 2010-es tavaszi kampányukhoz nem modelleket kérnek fel, hogy megfelelően stilizált fotókon mutassák be a kollekciójukat, hanem ők maguk lettek a modellek. Utoljára 1992-ben készített velük kampányt a sokkoló Benetton reklámjairól ismertté vált Oliviero Toscani.  

A legújabb sorozatot Juergen Teller divatfotós készítette, aki a jelek szerint tehetségesen fotóz túlexponált, elrontott háztartási képeket is, ügyelve arra, hogy lehetőleg egy-két végtag mindig kilógjon a képkivágásból, és hogy a fali festményeken szépen megcsillanjon a vaku.
 

missoni2


A családi mosolyalbum büszkeségei a fiatalabbik Ottavio és Marco Missoni, akik az olasz divatmárka tavaszi kollekciójából választottak otthonkát maguknak kiegészítve vitorlás makkoscipővel.
 

missoni2


A márka alapítóját, Ottavio „Tai” Missonit sem kellett sokat győzködni, hogy szerepeljen a kampányban. Tai Missoni egy hercegnő és egy hajóskapitány fia, aki Triesztben kötöttáru és gyapjú edzőruhák készítésével kezdte divatdiktátori pályafutását. A márkát családi vállalkozásban hozta létre feleségével, Rosita Jelminivel, akivel közösen 1966-ban rendezték meg első divatshow-jukat. A képen unokájával, Margheritával látható, amíg a másik képen lánya, Angela Missoni mutatja be remek slafrokját. Az asszony a családi vállalkozás legnagyobb innovátora, aki 1997-ben vette át a márka irányítását. 

Nem a Missoni család az egyetlen, amelyik kreatív kampányt tervezett az utóbbi időben. Emlékezetes volt a DKNY Jeans tavaly tavaszi kollekcióját reklámozó fotósorozat, amelyet egy Scott Schuman nevű utcai fotós és divatblogger, a The Sartorialist nevű blog létrehozója készített hétköznapi emberekkel.

Szintén ennek a fotósnak a nevéhez fűződik az a kép, amelyik egy divatos ruhába felöltöztetett, New York-i hajléktalanról. A kép határása a W és a Vogue is hajléktalannak öltöztetett modelekkel kezdett foglalkozni – állítólag tiszteletből -  a soron követkető számában, de arra már nem vállalkoztak, hogy hajléktalan embereket bízzanak meg modellmunkával. 

 

cikk-tipus-linkek

Az átlagos nő az új szépségideál

Miután a smink nélkül szereplő színésznőkről és modellekről minden bőrt lehúztak már a divatlapok, idén új trend kezdődik: a plus size modellek hódítanak.

Oszd meg másokkal is!
Mustra